Zeptali jsme se tří majitelů, jejichž pracoviště poskytují výrazné slevy, jak se na problém dívají oni: Dr. Danielle Rastetterová pracovala nějaký čas na neziskové veterinární klinice. Všimla si, že ne všichni klienti byli v roli „potřebných“. Byli chovatelé, kteří byli schopni péči hradit, přesto ale potřebovali pomoci. Z tohoto důvodu si otevřela vlastní kliniku, která zajišťuje kastrace za velmi příznivé ceny. Přestože je klinika nyní teprve v „růstové fázi“, je Dr. Rastetterová schopna platit mzdu manažerovi praxe, což je její manžel, veterinární techničce a recepční. Sama si mzdu zatím nevyplácí. Po otevření v roce 2011 měla 25–30 pacientů denně, nynější počty se ustálily na průměrných 11 pacientech denně. Sousední kolegové ji nikdy přímo nenadávali, ale chovatelé se jí občas zmíní, že původní veterinární lékař měl nějaké negativní poznámky. Aby se uživila, musí Dr. Rastetterová provést denně 15 sterilizací. Na osobní náklady to však nestačí. Proto také zastupuje některé své kolegy v okolí a pracuje v místní mobilní vakcinační stanici. Všechny negativní reakce se snaží vidět pozitivně.
Martin Grym (zdroj: Rachael Zimlich. For-profi t spayneuter clinics seek to fill niche. DVM360 MAGAZINE. Publikováno 1. ledna 2015) pokračování příště |