Platit, nebo neplatit? Vážené představenstvo, považuji za absurdní Vaše odhlasování návrhu kolegy Snášila, aby daňovou problematiku členů KVL řešil ing. Elis za úhradu jednotlivých členů, zvláště v období, kdy kasa komory nezeje prázdnotou. Byl bych rád, kdybyste tento krok a jeho odůvodnění mohli zveřejnit. Zdraví Vás Luděk Voráč Vážený pane kolego, ve svém návrhu jsem pouze vyjádřil názor, že každý člen komory, který má svůj individuální problém v daňové problematice, může oslovit vedoucího sekretariátu Mgr. Rexu nebo redakční radu, která zváží, jestli daný problém může zajímat i ostatní členy KVL a zařadí jej do příslušné rubriky v časopise Zvěrokruh KVL. Specifické problémy si může každý z nás vyřídit sám po jednoduché línii klient – zhotovitel. S pozdravem Milan Snášil Protože jsem se ztotožnil s názorem kolegy Snášila, dovolím si zdůvodnit alespoň svůj postoj: Daňové poradenství je služba. Služba licentovaného daňového poradce, člena Komory daňových poradců. Poskytování služby je velmi podobné poskytování služeb jiných „svobodných povolání“. Tak, jako je možné a běžné, že některý kolega veterinář poskytuje obecné rady některému z médií za honorář a jako svou podnikatelskou činnost, je jistě možné, aby tak činil daňový poradce. Avšak v případě konkrétního, nemodelového dotazu, kdy daňový poradce řeší svou radou problém konkrétnímu klientovi, jedná se o naprosto standardní poskytnutí služby a tu si přece hradí každý, komu je plněno, sám. Majitel zvířete veterináři, veteinář daňovému poradci. Také přeci nebudeme kupovat hromadně kolegům rohlíky a pak je distribuovat těm hladovým jen proto, že zas nevíme, jak smysluplně vybrané peníze utratit. Zdraví Ondřej Rychlík |