PŘÍLOHA K VOLBÁM PŘEDSTAVENÍ KANDIDÁTŮ, KANDIDÁTI SE PŘEDSTAVUJÍ
V nadcházejících volbách se ucházím o vaše hlasy, abych mohl pokračovat v nastoleném trendu legislativních změn, které zajistí, že do veterinární profese nevstoupí nadnárodní společnosti, že budeme moci dále spravovat Komoru podle pravidel, která si určíme sami. Mezi hmatatelné úspěchy jistě patří i sjednocení DPH u veterinárních a humánních léčiv. Dále budu prosazovat větší statutární pravomoc Komory – souhlasně s evropskou legislativou jsem pro umožnění vykonávání veterinární profese všem absolventům, nicméně v pozici zaměstnance. Pro výkon samostatné činnosti budu prosazovat legalizaci omezení stanovených minulým sněmem. V oblasti vzdělávání jsem již od počátku zastáncem a podporovatelem širokých vzdělávacích aktivit, které se rozvinuly zejména v posledním volebním období. V oblasti hospodaření s prostředky Komory jsem pro úsporný program a omezení počtu členů představenstva. Rovněž podporuji aktivity směřující ke zvýšení příjmu, nicméně pouze v rozsahu přiměřeném statutární činnosti Komory – např. ve vydávání petpasů, podobně jako u komor sousedních (Rakousko, Slovensko). Jan Bernardy
Kandidatura do představenstva KVL ČR Smíšenou veterinární praxi ve Znojmě a okolí vykonávám ve spolupráci s jedním kolegou. 1) Povinné či nepovinné členství v KVL ČR? Jsem pro povinné členství v KVL ČR. Jen tak můžeme uplatnit učitou sílu při vyjednávání navenek a můžeme kontrolovat a ovlivňovat společenskou i odbornou úroveň veterinárního stavu. 2) Názor na postgraduální praxi Pokud dokážeme na státní úrovni znovu prosadit postgraduální praxi, jsem pro její trvání v délce max. šesti měsíců. 3) Stručná vize směřování KVL ČR Naše Komora by i nadále měla prosazovat, aby veterinární lékaři mohli vykonávat své povolání jako svobodnou, nezávislou profesi ve prospěch zvířat a jejich chovatelů. Jsem pro prosazování intenzivnější spolupráce s vládními i nevládními organizacemi pro oblast ochrany zvířat a přírody. Komora by měla být pro své členy jak pomocnou základnou ve smyslu právní a ekonomické, tak i organizátorem dalšího vzdělávání, a to za přijatelné náklady. Určitě by však měla být demokratickým fórem veterinářů, kde si můžeme i vyprat své „špinavé prádlo“. 4) Své uplatnění bych viděl v zahraniční a legislativní komisi představenstva. Lubomír Borkovec
Deklarovaná „vzdělanostní společnost“, která množství mladých spoluobčanů nákladně zaparkovala ve vzdělávacích institucích, bez reálné perspektivy uplatnění studovaných oborů. Byrokratické regulace s řadou vedlejších účinků, přicházející ze všech směrů. Silná profesní asociace – Komora veterinárních lékařů – je podle mého názoru pro budoucnost, členy Komory i vývoj profese nezbytná. Její sílu bude i v budoucnu určovat zejména způsob komunikace a vztah komorové reprezentace k partnerům.
Memoranda kandidátů vždy nejraději mluví o změnách. To je na místě, protože úkolem nově zvolených osob je vést Komoru spíše neznámou budoucností. Komora však musí zachovávat kontinuitu, být sebevědomá, odpovědná. A zároveň adaptabilní vůči vnější i vnitřní realitě. To neznamená změny pouze pro změny, ani prostor pro projekci vlastních frustrací. Na stůl pro všechny mohu položit: Otevřenost + Zkušenosti + Odhodlání + Komunikaci Karel Daniel
Veterinární činnost jsem vykonával u Okresních veterinárních správ v Přerově a Olomouci. Po privatizaci 1991 pracoval jako privátní veterinární lékař. Po roce 1996 jsem působil jako reprezentant firem Miele, Schgwarz Pharma a Pfizer. Chci pracovat v komisi vzdělávací nebo mediální, kde mohu uplatnit zkušenosti z práce u zahraničních firem. Jsem pro vzdělávací akce za dostupnější ceny. Navrhuji zařazení nových témat, která budou přínosná v praxi i životě vet. lékařů. V oblasti mediální chci publikování informací o celé šíři veterinárních činností a o odborném potenciálu veterinárního oboru a jeho přínosu pro celou společnost. (Například: Ozdravení chovu skotu od TBC, ztvárněné umělecky v divadelní hře i filmu Rafani.) Rostislav Gec
b) vnitřní strukturu Komory: Počet členů představenstva (PV) by měl být menší, ideálně devítičlenný. Počet členů pracovních komisí by měl být omezen na pět. c) další řízení Komory: Sympatizuji s konceptem založeným na aktivním řešení problémů členstva (s vědomím vyšších výdajů i nutnosti zvyšování příjmů), spíše nežli s konceptem postaveným na udržování základních životních funkcí Komory a šetření za cenu neřešení. d) výši členských příspěvků: Bude nutné zvýšit. e) sídlo Komory: Preferuji koupi nemovitosti před pronájmem. f) atmosféru ve vedení Komory: Velmi špatná. Časté patové situace. Neochota ke kompromisu, nulová tolerance k názoru druhého, prosazování vlastních partikulárních zájmů. Naději na změnu vzhledem k typologii zúčastněných osob (zatím) nevidím. g) úspěchy Komory v posledním volebním období: Zachování § 2 a části § 9 Profesního řádu v rámci sporu s ÚOHS; paragrafované znění návrhu novely zákona o Komoře, kterou jsme oproti původní verzi ještě doplnili; prezentace návrhu v zemědělském výboru, ministru Jurečkovi a SVS, zatím bez větších výtek; shoda v PV na podpoře koupě nemovitosti pro sekretariát Komory. Martin Grym
Souhlasím se zavedením doložitelné postgraduální praxe v délce max. jeden rok, pokud nebude příslušně upraveno studium na VFU včetně posouzení existence dvou fakult se „stejným výstupem“. Stručná vize směřování KVL ČR – další zdokonalení vzdělávání členů KVL, pokud možno udržet kompetence VL. Nevytvářet „odborovou“ organizaci. Opětovné navázání narušené komunikace s VFU a SVS. Své uplatnění vidím v ekonomické a vzdělávací komisi. Jsem pro nepovinné vzdělávání s evidencí, která dovolí nastavit různé benefi ty pro zúčastněné. V ekonomické komisi ve spolupráci s LK postupně upravujeme některé vnitřní předpisy tak, aby vyhovovaly zájmům KVL a taky všeobecně platným nadřazeným normám. Renáta Hlavová
3. Jsem pro to, aby Komora co nejméně veterinářům komplikovala život. Jsem proti jakýmkoliv snahám o zavádění povinných praxí, atestací a povinného vzdělávání. Vzdělávat by se měl každý sám tak, aby obstál v konkurenci svými znalostmi a schopnostmi. Jsem přesvědčen o tom, že by Komora měla podporovat nepovinné vzdělávání a odborné semináře organizované Komorou by měly být pro členy zdarma. Považuji to za nejlepší využití peněz, které jako členové Komoře platíme. 4. Mám zájem pokračovat v práci pro zahraniční komisi. Libor Okřina
Vzdělání:
Pracovní zkušenosti:
Zájmy: – myslivost, cestování, lyžování, koně a maďarští ohaři Petr Punčochář
1. Jsem pro povinné členství v KVL. Nepovinným členstvím by Komora přišla o své pravomoci svěřené ji státem–vydávání licencí, registraci vet. l. a hlavně o pravomoci disciplinární. Představa, že by o mně jednal státní úředník (SVS, MZ, obce s rozšířenou působností…), je pro mě nepřijatelná. 2. Jsem pro postgraduální praxe v délce 12, maximálně 24 měsíců a musí být v souladu s legislativou. Delší je pro mě nepřijatelná, diskriminační a považuji to za nekalou konkurenci. 3. Komora by veterinářům měla sloužit a neztrpčovat jim život. Na venek by měla vystupovat jako jednotný orgán, což se bohužel v minulém období nedělo. Legislativní změny připravovat citlivě, cíleně a přijít s nimi v pravý čas a na dobře připravenou půdu. Jenom tak bude Komora rovnocenným partnerem při jednáních se státními orgány. 4. Jsem proti povinnému vzdělávání. Záleží na každém z nás, jak na sobě pracuje. Komora by měla pokračovat v započatem trendu vzdělávání a touto formou částečně vrátit členům jejich čl. příspěvky. 5. Jsem pro koupi nemovitosti pro sídlo Komory. Jak se ukázalo, pronájem je v dlouhodobém výhledu v dnešní době neekonomický. 6. Chtěl bych nadále pracovat v mediální komisí. Vladimír Rejnek
Věnuji se medicíně malých zvířat, můj zájem je zaměřen na stomatologii, jsem zakládající členkou České společnosti veterinárních stomatologů a členkou Evropské společnosti veterinárních stomatologů. Jsem vdaná a mám dvě děti. Mluvím plynně anglicky, dorozumím se i německy a francouzsky. V příštím volebním období bych chtěla pokračovat v práci pro vzdělávací komisi. Myslím, že nastolený kurz postgraduálního vzdělávání je dobrý a pro kolegy v praxi podle jejich ohlasů přínosný. Leží před námi mnoho důležitých úkolů a rozhodnutí. Zejména je třeba dovést ke zdárnému konci práci na novém „zákonu o KVL”, což bude vyžadovat nejen úsilí členů představenstva, nejvíce pak členů legislativní komise, ale i investice fi nanční. Nelze si nalhávat, že kvalitní lobbing a mediální práci je možné někde získat zadarmo. Pokud máme uspět a zajistit veterinárnímu stavu dobré podmínky pro práci v příštích letech, musíme pro to něco udělat. A v této, zcela mimořádné situaci není místo na krátkozraké sliby zachovávání rozpočtu v černých číslech za každou cenu. Komora má podle mého názoru v současné době dostatečné rezervy, aby nemusela riskovat fi asko v prosazování zájmů svých členů a uvážená investice se může v dlouhodobém horizontu vyjevit jako ta nejhospodárnější varianta z možných. V Písku, 12. 9. 2014 MVDr. Kateřina Slabá
Od roku 1992 jsem se svou ženou, rovněž veterinární lékařkou, majitelem veterinární kliniky v Brně. Během své profesní kariéry jsem absolvoval četné domácí a zahraniční stáže (Mnichov, Vídeň, Stuttgart, Paříž apod.) a pravidelně jsem se aktivně účastnil řady tuzemských i zahraničních odborných veterinárních seminářů a kongresů (Berlín, Utrecht, Mnichov, Malaga, Mexico City, Kodaň, Vancouver, Ljubjana, Praha). Všechny nabyté zkušenosti za 33 let své praxe chci využít v práci pro Komoru veterinárních lékařů, a to zejména na poli odborném a při styku se zahraničními Komorami a institucemi, které přímo či nepřímo ovlivňují dění v naší veterinární komunitě. Vadí mi především postupné, ale nijak neutuchající oklešťování pravomocí a pracovních příležitostí všech veterinárních lékařů v Evropě, vadí mi stále vzrůstající intolerance, nezájem o komunikaci a z toho někdy až vyvěrající agresivita mezi námi veterináři. Chci přispět k potlačení těchto negativních emocí, a tím tak obnovit ztracený dialog mezi námi. Rád bych rovněž přispěl k prosazení nové struktury postgraduálního vzdělávání praktických veterinárních lékařů na evropské úrovni. Jsem pro otevření zákona o Komoře veterinárních lékařů. Milan Snášil
Chcete opravdové radikální změny v KVL ČR tak, abyste byli hrdí na náš veterinární stav? Dejte mi svůj hlas a já v tomto duchu společně s vámi začnu pracovat na jasné koncepci fungování Komory, a to především na moderních principech řízení a naplňování vize (koncepce postgraduálního vzdělávání, právní ochrana členů Komory apod.). Nechcete žádné změny, jste spokojení se stávající situací? Dejte svůj hlas jinému kandidátovi. I tak vás všechny žádám, celou členskou základnu, zúčastněte se voleb a zvolte si své zástupce do orgánů KVL ČR, jen tak můžete mít přímý vliv na chod stavovské organizace. Nadávat nestačí, je třeba konat! Váš kolega, MVDr. František Špruček, Ph.D.
Poté jsem nastoupila jako inspektorka na Okresní veterinární správu v Chrudimi a od roku 2005 jsem pracovala jako praktická veterinární lékařka na Veterinární ošetřovně v Holicích. V současné době zastupuji MVDr. Ladislava Novotného na Veterinární klinice v Čeperce, kde se věnuji preventivní a léčebné péči především o malá zvířata a stomatologii psů a koček. Během mé privátní praxe jsem se převážně věnovala stomatologii malých zvířat a chorobám koček, managementu veterinární praxe, publikovala v časopise Veterinářství, Veterinární klinika a přispěla několikrát do časopisu Zvěrokruh. Osvojila jsem si principy daňové evidence (dříve Jednoduché účetnictví), účetnictví (dříve podvojné účetnictví) a mzdové agendy. KVL ČR jako samostatná stavovská organizace by měla v první řadě hájit zájmy svých členů, veterinárních lékařů tak, aby mohli svoji práci vykonávat svobodně, bez zbytečných tlaků a omezení např. ze strany státu, EU, VFU či chovatelské veřejnosti. Měli bychom být hrdí na svou profesi a ne se stát rukojmími výše uvedených společenských skupin. Na druhé straně je KVL ČR povinna zajistit určitý standard poskytované péče a služeb, a to ať např. zkvalitněním spolupráce s VFU (a narovnáním ne zcela jasných vztahů mezi těmito dvěma institucemi), vytvořením pravidel pro postgraduální praxi,
Svoje znalosti a zkušenosti bych ráda uplatnila v komisi legislativní nebo ekonomické, případně mediální. Vladěna Štrosová
V představenstvu pracuji od roku 2009, v současné době jako předsedkyně vzdělávací komise a v mediální komisi. Kandiduji do představenstva. Souhlasím s povinným členstvím v Komoře, která by měla být silnou a nezávislou organizací zastupující zájmy všech veterinárních lékařů. Jsem pro nepovinné kontinuální vzdělávání, tak jak je v současné době nastaveno. Ráda bych pokračovala v rozdělané práci. Radka Vaňousová
Po privatizaci veterinární služby jsem se stal soukromým veterinárním lékařem a v současné době provozuji veterinární kliniku. Většinu mé praxe zabírá veterinární medicína malých zvířat. V roce 2001 jsem byl jmenován soudním znalcem se specializací veterinární medicína–malá, drobná a zoo zvířata, veterinární péče v chovech koní. Současně jsem mj. členem Komory soudních znalců. Průběžně se v oboru veterinární medicíny vzdělávám, stejně tak si zvyšuji kvalifi kaci na Právnické fakultě Masarykovy univerity v Brně a v současné době studuji postgraduální program právo – mimosoudní řešení sporů. Mám zájem svou profesi i právní studia a odborné zkušenosti plně uplatnit v práci pro KVL ČR – v čestné radě. Michael Mazoch Kandidátní listina pro volby 2014
Vážené kolegyně, vážení kolegové. V této příloze najdete zpracované návrhy na doplnění a změnu řádů a vnitřních předpisů Komory, které jsem připravil jménem legislativní komise KVL ČR pro jednání sněmu konaného dne 22. 11. 2014 v Táboře. Vzhledem k omezeným časovým možnostem a relativně pozdnímu zaslání návrhů měla legislativní komise příležitost projednat pouze velmi málo z nich. Konkrétně jde o návrh Dr. Pokorného a prof. Knotka (s negativním stanoviskem), a také návrh RK a ČR na zkrácené disciplinární řízení (s kladným stanoviskem). Všechny návrhy orgánů KVL byly podrobně posouzeny a formálně redigovány smluvní advokátní kanceláří, konkrétně Mgr. Hynkem Jaškem. Snažil jsem se o standardizaci a jednotnou koncepci všech textů tak, aby případný čtenář neměl potíže s porozuměním jednotlivých návrhů a nemusel složitě vyhledávat původní znění v dostupných zdrojích. Původně poměrně chudá návrhová aktivita se nakonec vzedmula do relativně rozsáhlých požadavků na změny, či dokonce tvorby zcela nových paragrafů a vnitřních předpisů. Osobně to považuji za dobrý signál: projev dobré vůle k modernizaci a aktualizaci řádů a přizpůsobení se potřebám života Komory. Mezi předkladateli jsou různé subjekty, od jednotlivých orgánů Komory až po jednotlivce. Vždy jsem po předkladatelích vyžadoval, aby byl každý návrh na změnu zdůvodněn. To se většinou podařilo, i když u rozsáhlejších a technických změn nebývá vždy nutné či užitečné každý bod komentovat. U návrhů s potenciálem vyvolat kontroverze je důvodová zpráva v naprosté většině vždy za návrh zařazena. Text je členěn podle jednotlivých řádů, což znamená, že všechny změny kupříkladu Profesního řádu jsou bez ohledu na předkladatele v jednou oddíle. Řazení návrhů v konkrétním řádu pak sleduje dosud platné znění, bod po bodu v platném pořadí. Červeně je označen návrh změny, pod ním je uvedeno dosud platné znění. Pokud jsou návrhy změn a doplnění v jednom konkrétním řádu činěny jedním navrhovatelem, je tento uveden hned na začátku, pokud jsou navrhovatelé v rámci jednoho řádu různí, jsou uvedeni za jednotlivými návrhy zvlášť. POKUD SE PLÁNUJETE ZÚČASTNIT SNĚMU, VEZMĚTE SI PROSÍM S SEBOU I TUTO PŘÍLOHU, ABYSTE MĚLI MOŽNOST PROJEDNÁVÁNÍ NÁVRHŮ SLEDOVAT! Martin Grym
NÁVRH ZMĚN A DOPLNĚNÍ PROFESNÍHO ŘÁDU 1. § 3 odstavec 2 se mění takto: Veterinární lékaři při výkonu své profese musí nejprve zvažovat dobro pacienta, ulehčit mu utrpení, zbavit jej nemohoucnosti a zároveň u něj minimalizovat bolest a strach. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Dosud platné znění: Veterinární lékaři při výkonu své profese musí nejprve zvažovat dobro pacienta, ulehčit mu utrpení, zbavit jej nemohoucnosti a zároveň u něj minimalizovat bolest a strach. Vzhledem k tomu, že neexistuje zdravotní důvod pro kupírování uší psů, veterinární lékař tento zákrok nesmí provést. 2. § 3 odstavec 3 se nahrazuje zněním: Vzhledem k tomu, že neexistuje zdravotní důvod pro kupírování uší psů, veterinární lékař tento zákrok nesmí provést. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Dosud platné znění: Veterinární lékaři se musí při výkonu své profese snažit o získání autority přívětivým a ohleduplným jednáním, uvážlivým postupem, společenským vystupováním, léčebnými postupy prováděnými na úrovni současných vědeckých poznatků. 3. § 3 odstavec 4 se nahrazuje zněním: Vzhledem k tomu, že korekce velikosti klinických korunek řezáků (zejména králíků a hlodavců) nevhodnými nástroji (nůžky, kleště, apod.), způsobuje zbytečnou bolestivost a vznik dalších patologií, veterinární lékař tímto způsobem tento zákrok provést nesmí. Za vhodný způsob se považuje jejich korekce pomocí rotačních nástrojů k tomu určených. Kleště na moláry hlodavců mohou být použity pouze pro odstranění drobných hrotů na premolárech nebo molárech. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Dosud platné znění: Veterinární lékaři musí uznávat práva klientů, spolupracovníků a jiných profesionálních pracovníků. Žádný člen Komory nesmí snižovat profesionální postavení jiného člena nebo odsoudit charakter profesionálních úkonů způsobem, který snižuje jeho odbornou autoritu. 4. § 3 odstavec 5 se nahrazuje zněním: Veterinární lékař nesmí provést z jiných než zdravotních důvodů amputaci drápů (zejména kočkovitým šelmám), chirurgické odstranění pachových žláz (zejména kunovitým šelmám), chirurgické odstranění jedových žláz (zejména jedovatým hadům), extrakci či zakrácení zdravých zubů (zejména špičáků primátů). (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Dosud platné znění: Pokud to vyžaduje zájem pacienta, je veterinární lékař povinen vyžádat si konzultaci zkušenějšího kolegy, který ji nesmí bez vážného důvodu odmítnout. 5. § 3 odstavec 6 se nahrazuje zněním původního odstavce 3: Veterinární lékaři se musí při výkonu své profese snažit o získání autority přívětivým a ohleduplným jednáním, uvážlivým postupem, společenským vystupováním, léčebnými postupy prováděnými na úrovni současných vědeckých poznatků. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Dosud platné znění: Veterinární lékař nesmí uzavírat smlouvy a vstupovat do společností, které jsou v rozporu s principy veterinární etiky. 6. § 3 se doplňuje o odstavec 7 ve znění původního odstavce 4: Veterinární lékaři musí uznávat práva klientů, spolupracovníků a jiných profesionálních pracovníků. Žádný člen Komory nesmí snižovat profesionální postavení jiného člena nebo odsoudit charakter profesionálních úkonů způsobem, který snižuje jeho odbornou autoritu. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) 7. § 3 se doplňuje o odstavec 8 ve znění původního odstavce 5: Pokud to vyžaduje zájem pacienta, je veterinární lékař povinen vyžádat si konzultaci zkušenějšího kolegy, který ji nesmí bez vážného důvodu odmítnout. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) 8. § 3 se doplňuje o odstavec 9 ve znění původního odstavce 6: Veterinární lékař nesmí uzavírat smlouvy a vstupovat do společností, které jsou v rozporu s principy veterinární etiky. (návrh MVDr. Jana Pokorného a prof. MVDr. Zdeňka Knotka, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV)) Zdůvodnění návrhů podaných MVDr. Janem Pokorným a prof. MVDr. Zdeňkem Knotkem, Csc. za Českou asociaci veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV): Vzhledem ke stále se rozšiřující se klientele z oblasti zejména drobných savců, exotických ptáků a plazů se naše profese dostává stále častěji k případům a s tím souvisejícím požadavkům majitelů, které při pohledu deseti let zpět byly spíše výjimkou a možná i proto jim nebyla věnována dostatečná pozornost. Situace se však mění a nezřídka se tak v praxi setkáváme se zákroky provedenými veterinárním lékařem, které nejsou úplně v souladu s etickým a profesním náhledem, někdy jsou dokonce i v příkrém rozporu se stávající platnou legislativou. Česká asociace veterinárních lékařů volně žijících zvířat a zvířat zoologických zahrad (CAZWV) se tímto rozhodla reagovat na stále praktikované nestandardní postupy v ošetřování dentice zejména králíků a hlodavců. Jelikož korekce velikosti klinických korunek trvale rostoucích zubů nevhodnými nástroji (nůžkami, kleštěmi, apod.), způsobuje zbytečnou bolestivost a vznik dalších patologií, a svou podstatou naplňuje ustanovení § 4, odstavce h), j) a w) zákona č. 246/1992 Sb. na ochranu zvířat proti týrání ve znění pozdějších předpisů, jedná se (kromě obecného pohledu, že jde o porušení zákona) z profesního hlediska o odbornou chybu. Argumentace rychlého a levného zákroku bez použití anestézie nemá žádné opodstatnění. (Viz také Jekl, V., Mináriková, A., Hauptman, K., Knotek, Z. Faciální abscesy u králíků I. Etiologie, klinické příznaky a diagnostika. Veterinářství 2013; 7: 532-539.) Z těchto důvodů navrhujeme změnit a doplnit znění § 3 Profesního řádu, který v odstavci 2) striktně hovoří o neslučitelnosti kupírování uší s výkonem veterinární profese. Jelikož již tuto změnu navrhujeme, rozhodli jsme se k tomuto paragrafu zároveň přiřadit i další nepovolené zákroky jmenované zákonem tak, aby pro každého člena KVL ČR bylo zřetelné, že porušením litery zákona se také dopouští porušení Profesního řádu a vystavuje se tak možným sankcím ze strany KVL ČR. 9. § 5 odstavec 2 písmeno b) bod 2 se mění takto: Veterinární lékař nemůže podpisem potvrdit žádná fakta, která nemohl osobně ověřit. (návrh MVDr. Jan Bernardy, PhD.) Dosud platné znění: Veterinární lékař, chovatel ani další osoby nemohou podpisem potvrdit žádná fakta, která nemohli osobně ověřit a takovéto potvrzení nesmí být od nich požadováno. Zdůvodnění: Nelze řádem KVL ČR upravovat zásady chování chovatele či dalších osob, ale pouze veterinárního lékaře. 10. § 13 se mění takto: Zdravotní dokumentace musí minimálně obsahovat: 1) U hospodářských zvířat
2) U zvířat v zájmových chovech (postup dle zásad klinické propedeutiky)
Je nezbytné archivovat po minimální dobu tři let veškeré podklady, o které se lékař při stanovení diagnózy a dalších postupech opíral. (návrh ČR) Dosud platné znění: Zdravotní dokumentace musí obsahovat:
Zdůvodnění: K současnému znění se přidává odstavec 2, ve kterém je specifikována zdravotní dokumentace a její vedení u zvířat zájmových chovů. U nich je takto vedená dokumentace nezbytná z medicínského hlediska a možnosti přezkoumatelnosti postupů (požadavek obecných soudů při dokazování – pokud není, postupuje se analogicky s oborem nejbližším, tj. humánní medicínou). NÁVRH ZMĚN A DOPLNĚNÍ ORGANIZAČNÍHO A JEDNACÍHO ŘÁDU 1. § 3 odstavec 1 se doplňuje takto: Okresní sdružení je základním organizačním článkem Komory v příslušném okrese, sdružující veterinární lékaře působící na území tohoto okresu. Každý veterinární lékař zapsaný v seznamu členů KVL ČR je povinen přihlásit se do toho okresního sdružení, v jehož územní působnosti vykonává převážnou část své veterinární léčebné a preventivní činnosti. (návrh ČR) Dosud platné znění: Okresní sdružení je základním organizačním článkem Komory v příslušném okrese, sdružující veterinární lékaře působící na území tohoto okresu. Každý veterinární lékař zapsaný v seznamu členů KVL ČR je povinen přihlásit se do toho okresního sdružení, v jehož územní působnosti vykonává veterinární léčebnou a preventivní činnost. 2. § 10 odstavec 2 se mění takto: Disciplinární řízení musí být zahájeno na návrh předsedy RK KVL ČR nebo RK okresního sdružení nebo představenstva do dvou měsíců od dne, kdy se předseda RK KVL ČR nebo RK okresního sdružení o disciplinárním provinění dozvěděl, nejpozději však do jednoho roku ode dne, kdy k porušení povinností došlo. (návrh ČR) Dosud platné znění: Disciplinární řízení musí být zahájeno na návrh předsedy RK KVL ČR nebo RK okresního sdružení nebo představenstva do dvou měsíců od data doručení předmětné záležitosti čestné radě, nejpozději však do jednoho roku ode dne, kdy k porušení povinností došlo. 3. § 10 odstavec 4 se zrušuje a odstavce 5 a 6 se tímto přečíslovávají. Dosud platné znění odstavce 4: Proti rozhodnutí čestné rady lze podat opravný prostředek, o němž rozhoduje soud. 4. Zřizuje se nový § 10a, který zní takto: §10a Organizace jednání, spisová a kancelářská agenda disciplinárního řízení 1) Organizace jednání
2) Vedení spisů a kancelářská agenda řízení
(návrh ČR) 5. V § 15 se zřizuje nový odstavec 7: Člen orgánu KVL ČR má právo požádat o uvedení svého jména u výsledku hlasování uvedeném v zápise z jednání orgánu. V takovém případě musí být ze zápisu z jednání jasné, jak tento člen u konkrétního hlasování hlasoval. (návrh MVDr. Martina Gryma). Zdůvodnění: Při hlasování o sporných bodech dochází při anonymizaci hlasování jednotlivých členů orgánů k zastření individuální odpovědnosti. Ze zápisu z jednání orgánu poté není možné rozpoznat, kdo a jakým způsobem hlasoval. Právo požádat o uvedení jména hlasujícího u konkrétního hlasování vychází z analogického práva člena valné hromady, které je ukotveno v zákoně č. 90/2012 Sb. o obchodních korporacích. NÁVRH ZMĚN ŘÁDU PRO UDĚLOVÁNÍ OSVĚDČENÍ O SPLNĚNÍ PODMÍNEK PRO VÝKON VETERINÁRNÍ LÉČEBNÉ A PREVENTIVNÍ ČINNOSTI (návrh LK) § 4 písmeno b) se zrušuje. Dosud platné znění: b) Žadatelé o “osvědčení pro výkon laboratorní veterinární činnosti” musí splňovat dále tyto podmínky: V žádosti o osvědčení uvést předmět a rozsah činnosti v souladu s prostorovým a přístrojovým vybavením laboratoře Podmínky správné laboratorní praxe dokladovat MTZ (mezilaboratorním testováním způsobilosti laboratoří) Zdůvodnění: Zákon č. 381/1991 Sb. o KVL ČR ani zákon č.166/1999 Sb. o veterinární péči neukládá Komoře právo vydávat osvědčení pro výkon laboratorní veterinární činnosti. NÁVRH ZMĚN A DOPLNĚNÍ VOLEBNÍHO ŘÁDU (návrh MVDr. Anny Šimaliakové) V § 1 v odstavci 2 se doplňuje nové písmeno c), které zní: Kandidátem pro volbu do orgánu Komory se stává c) člen Komory, který nezastával funkci v představenstvu, čestné radě a revizní komisi déle, než dvě funkční období. Vyjma členů Komory, kteří po dobu dvou funkčních období za sebou nezasedli v představenstvu, čestné radě a revizní komisi. Zdůvodnění: Důvodem mého návrhu na změnu řádu je situace ve vedení KVL. Kde lidé, kteří již dlouhodobě nejsou v kontaktu s prací řadových veterinárních lékařů, se prací ve vedení komory živí či si jím velmi dobře přivydělávají. A jsou odtrženi od reality všedních dnů členů KVL
NÁVRH ZMĚN A DOPLNĚNÍ DISCIPLINÁRNÍHO ŘÁDU 1. § 2 odstavec 1 odrážka šestá se mění takto: Disciplinárně obviněný má právo: – podávat opravný prostředek k soudu proti pravomocnému rozhodnutí čestné rady Komory. (návrh ČR) Dosud platné znění: Disciplinárně obviněný má právo: – podávat opravný prostředek k soudu proti rozhodnutí čestné rady Komory. 2. v § 4 se zřizuje nový odstavec 2, který zní: Za účelem zjištění a objasnění věci je revizní komise oprávněna požádat člena Komory, aby ji věc vysvětlil osobně anebo, aby se k věci písemně vyjádřil. Člen Komory je povinen takto učinit ve lhůtě stanovené revizní komisí, která nesmí být kratší než 10 dnů ode dne, kdy mu byla žádost revizní komisí doručena. Revizní komise Komory je současně oprávněna požádat člena Komory, aby ji v uvedené lhůtě předložil doklady, které mohou sloužit k objasnění věci. Ve své žádosti revizní komise Komory označí doklady, jejichž předložení požaduje, popřípadě tyto doklady vhodným způsobem popíše. Člen Komory je povinen tyto doklady revizní komisi ve stanovené lhůtě předložit. (návrh ČR) 3. § 4 odstavec 3 se doplňuje takto: Revizní komise Komory projedná zjištěné porušení právních povinností a v případě, že věc není odložena jako bezpředmětná pro její nejasnost či nedostatek důkazů, promlčení či věcnou nepříslušnost, podá předseda revizní komise návrh na zahájení disciplinárního řízení k čestné radě Komory. Za okamžik podání návrhu se považuje den, kdy jej čestná rada anebo osoba pověřená předsedou čestné rady převezme. Převzetí návrhu se vyznačí na návrhu uvedením data a potvrdí se podpisem předsedy čestné rady nebo jím pověřené osoby. (návrh ČR) Dosud platné znění: Revizní komise Komory projedná zjištěné porušení právních povinností a v případě, že věc není odložena jako bezpředmětná pro její nejasnost či nedostatek důkazů, promlčení či věcnou nepříslušnost, podá předseda revizní komise návrh na zahájení disciplinárního řízení k čestné radě Komory. 4. § 5 odstavec 1 se doplňuje takto: Návrh se posuzuje podle jeho obsahu. Z návrhu musí být patrno, kdo ho činí, které věci se týká, jaké důkazy se předkládají a jaké disciplinární opatření se disciplinárně obviněnému navrhuje uložit. Návrh musí být doručen disciplinárně obviněnému nejméně 10 dnů před zahájením jednání. (návrh ČR) Dosud platné znění: Návrh se posuzuje podle jeho obsahu. Z návrhu musí být patrno, kdo ho činí, které věci se týká, jaké důkazy se předkládají a jaké disciplinární opatření se disciplinárně obviněnému navrhuje uložit. Návrh je doručen disciplinárně obviněnému nejméně 10 dnů před zahájením jednání. 5. v § 5 se zřizuje nový odstavec 2, který zní: Navrhovatel může za podmínek stanovených v ust. §7a podat návrh na zahájení disciplinárního řízení ve formě návrhu na vydání disciplinárního příkazu. (návrh ČR) 6. § 6 odstavec 1 se doplňuje takto: Povinnost doručit pozvánku na jednání před senátem čestné rady Komory je splněna, jestliže je písemnost 10 dní před termínem jednání doručena do vlastních rukou disciplinárně obviněného. (návrh ČR) Dosud platné znění: Povinnost doručit pozvánku na jednání před senátem čestné rady Komory je splněna, jestliže je písemnost 10 dní před termínem jednání zaslána do vlastních rukou disciplinárně obviněného. 7. § 7 odstavec 1 se mění takto: Nejedná-li se o zkrácení řízení, čestná rada Komory návrh projedná a zpravidla i rozhodne na ústním jednání, kterého se účastní navrhovatel a disciplinárně obviněný, případně jeho zvoleného zástupce a to za stálé účasti 3 členů senátu čestné rady Komory. Jednání je neveřejné. (návrh ČR) Dosud platné znění: Řízení před čestnou radou Komory spočívá v ústním projednávání návrhu za účasti navrhovatele a disciplinárně obviněného, případně jeho zvoleného zástupce, a to za stálé účasti 3 členů senátu čestné rady Komory s vyloučením veřejnosti. 8. § 7 odstavec 2 se mění takto: Před zahájením jednání vyzve předseda senátu účastníky, aby vznesli námitky nepříslušnosti čestné rady k projednání věci a podjatosti členů senátu k věci. K později učiněným námitkám se nepřihlíží. (návrh ČR) Dosud platné znění: Po zahájení ústního jednání čestná rada Komory zkoumá svoji příslušnost, nepodjatost některého člena, dále pak okolnosti rozhodné z hlediska zastavení, přerušení nebo doplnění řízení, zda byla zachována 10denní lhůta obeslání účastníků řízení. 9. § 7 odstavec 3 se mění takto: O námitce nepříslušnosti rozhodne předseda senátu. O námitce podjatosti rozhodne předseda čestné rady, pokud námitce předseda senátu po vyjádření člena, jehož se podjatost týká, nevyhoví. Vyhoví-li se některé z námitek, jednání se do odstranění překážky řízení přeruší anebo, jedná-li se o překážku neodstranitelnou, se řízení zastaví, popřípadě se řízení zastaví a věc postoupí k projednání a rozhodnutí jinému příslušnému orgánu. (návrh ČR) Dosud platné znění: Čestná rada Komory postoupí věc jinému příslušnému orgánu, zjistí-li svoji nepříslušnost. V případě, že čestná rada Komory neshledá důvody, které by bránily řádnému projednání věci nebo pokud účastníci nevznesou námitku podjatosti vůči některému členu senátu čestné rady Komory, přistoupí předseda senátu k samotnému projednání předloženého návrhu. 10. § 7 odstavec 4 se mění takto: Před zahájením ústního jednání čestná rada Komory zkoumá svoji příslušnost, okolnosti rozhodné z hlediska zastavení, přerušení nebo doplnění řízení a zda byla u účastníků řízení zachována 10-ti denní lhůta na doručení předvolání k jednání. Čestná rada Komory řízení přeruší nebo zastaví, bylo-li proti disciplinárně obviněnému pro týž skutek zahájeno řízení před jiným orgánem. (návrh ČR) Dosud platné znění: Čestná rada Komory řízení přeruší nebo zastaví, bylo-li proti disciplinárně obviněnému pro týž skutek zahájeno řízení před jiným orgánem. 11. § 7 odstavec 5 se mění takto: V případě, že čestná rada Komory neshledá důvody, které by bránily projednání věci, předseda senátu zahájí jednání tím, že vyzve navrhovatele k přednesu návrhu. (návrh ČR) Dosud platné znění: Pro zahájení jednání přednese navrhovatel návrh na zahájení disciplinárního řízení, ke kterému se disciplinárně obviněný do písemného protokolu vyjádří. 12. § 7 odstavec 6 se mění takto: Po zahájení jednání předseda vyzve disciplinárně obviněného, aby se k návrhu a celé věci vyjádřil. V případě, že disciplinárně obviněný není přítomen, přečte předseda senátu jeho písemné vyjádření, je-li k dispozici. (návrh ČR) Dosud platné znění: Poté následuje dokazování. Za důkaz slouží vše, co může přispět k objasnění věci. Účastníci řízení se mohou k jednotlivým důkazům vyjadřovat a mohou klást otázky svědkům, kteří vypovídají v disciplinárním řízení. 13. § 7 odstavec 7 se mění takto: Poté následuje dokazování. Za důkaz slouží vše, co může přispět k objasnění věci. Účastníci řízení se mohou k jednotlivým důkazům vyjadřovat a mohou klást otázky svědkům, kteří vypovídají v disciplinárním řízení. (návrh ČR) Dosud platné znění: Senát čestné rady Komory může jednat v nepřítomnosti disciplinárně obviněného, jestliže:
14. § 7 odstavec 8 se mění takto: Senát čestné rady Komory může jednat v nepřítomnosti disciplinárně obviněného, jestliže:
(návrh ČR) Dosud platné znění: Pokud se disciplinárně obviněný nemůže k jednání dostavit z objektivních důvodů, omluví se nejpozději do zahájení jednání. Řádnou omluvou je zaslání fotokopie dokladů o pracovní neschopnosti na sekretariát Komory nebo zaslání jiného věrohodného důkazu. V tomto případě se jednání odročí. 15. § 7 odstavec 9 se mění takto: Pokud se disciplinárně obviněný nemůže k jednání dostavit z objektivních důvodů, omluví se nejpozději do zahájení jednání. Řádnou omluvou je zaslání fotokopie dokladů o pracovní neschopnosti na sekretariát Komory nebo zaslání jiného věrohodného důkazu. V tomto případě se jednání odročí. (návrh ČR) Dosud platné znění: K dokazování je možné použít všech prostředků, jimiž lze zjistit a objasnit skutečný stav věci a které jsou v souladu s právními předpisy. 16. § 7 odstavec 10 se mění takto: K dokazování je možné použít všech prostředků, jimiž lze zjistit a objasnit skutečný stav věci a které jsou v souladu s právními předpisy. (návrh ČR) Dosud platné znění: Důkazy jsou zejména výslech svědků, znalecké posudky, listiny a ohledání 17. § 7 odstavec 11 se mění takto: Důkazy jsou zejména výslech svědků, znalecké posudky, listiny a ohledání (návrh ČR) Dosud platné znění: Účastník řízení je povinen navrhnout na podporu svých tvrzení důkazy, které jsou mu známy. 18. § 7 odstavec 12 se mění takto: Účastník řízení je povinen navrhnout na podporu svých tvrzení důkazy, které jsou mu známy. (návrh ČR) Dosud platné znění: Provádění důkazů přísluší senátu čestné rady Komory. 19. § 7 odstavec 13 se mění takto: Provádění důkazů přísluší senátu čestné rady Komory. Po skončení dokazování vyhlásí předseda senátu dokazování za skončené. (návrh ČR) Dosud platné znění: Senát čestné rady Komory hodnotí důkazy podle své úvahy, a to každý důkaz jednotlivě a všechny důkazy v jejich vzájemné souvislosti. 20. § 7 odstavec 14 se mění takto: Senát čestné rady Komory hodnotí důkazy podle své úvahy, a to každý důkaz jednotlivě a všechny důkazy v jejich vzájemné souvislosti. (návrh ČR) Dosud platné znění: Skutečnosti všeobecně známé nebo známé senátu čestné rady Komory z úřední činnosti není třeba dokazovat. 21. § 7 odstavec 15 se mění takto: Skutečnosti všeobecně známé nebo známé senátu čestné rady Komory z úřední činnosti není třeba dokazovat. (návrh ČR) Dosud platné znění: Po skončení dokazování udělí předseda senátu čestné rady Komory slovo oběma účastníkům disciplinárního řízení k přednesení závěrečné řeči. Nejprve se vyjádří navrhovatel, poté se vyjadřuje disciplinárně obviněný. 22. § 7 odstavec 16 se mění takto: Po skončení dokazování udělí předseda senátu čestné rady Komory slovo oběma účastníkům disciplinárního řízení k přednesení závěrečné řeči. Nejprve se vyjádří navrhovatel, poté se vyjadřuje disciplinárně obviněný. (návrh ČR) Dosud platný návrh: Po ukončeném ústním jednání před senátem následuje tajná porada senátu. Hlasuje se v abecedním pořádku s tím, že předseda hlasuje jako poslední. V případě rovnosti hlasů je hlas předsedy rozhodující. 23. § 7 odstavec 17 se mění takto: Po ukončeném ústním jednání před senátem následuje tajná porada senátu. Hlasuje se v abecedním pořádku s tím, že předseda hlasuje jako poslední. V případě rovnosti hlasů je hlas předsedy rozhodující. V zápisu z porady senátu se uvede též výrok rozhodnutí. (návrh ČR) Dosud platné znění: Po skončení porady vyhlásí předseda senátu rozhodnutí s jeho odůvodněním a poučení o opravném prostředku. 24. v § 7 se zřizuje nový odstavec 18, který zní: Po skončení porady vyhlásí předseda senátu rozhodnutí s jeho odůvodněním a poučení o opravném prostředku. (návrh ČR) 25. v § 7 se zřizuje nový odstavec 19, který zní: Předseda senátu dbá, aby jednání nebylo mařeno a narušováno a aby bylo vedeno důstojně. V případě úmyslného maření a rušení jednání a zvlášť hrubého a nedůstojného jednání účastníků řízení, může předseda senátu jednání přerušit či odročit, přičemž může uložit účastníkům řízení pořádkovou pokutu až do výše 5.000,- Kč. Proti rozhodnutí o uložení pořádkové pokuty lze podat odvolání postupem dle §10 odst 1. (návrh ČR) 26. v § 7 se zřizuje nový odstavec 20, který zní: Vedení spisové a kancelářské agendy a organizace jednání čestné rady jsou upraveny v Organizačním a jednacím řádu Komory. 27. Zřizuje se nový § 7a, který zní: Zkrácené řízení
(návrh RK, ČR) Důvodová zpráva ke zřízení nového §7a: Zkrácené disciplinární řízení má být dle předloženého návrhu využíváno v případech, kdy je důkazní situace zcela jasná a nepochybná, podepřená zejména nezvratnými listinnými důkazy. Předpokládá se, že tento nástroj bude využíván převážně při řešení disciplinárních deliktů administrativní povahy. Praxe ukazuje, že pro takové případy jsou standardní mechanismy dosavadní úpravy disciplinárního řízení zbytečně komplikované a nadměrně zatěžující jak členy disciplinárních orgánů (zejména Čestné rady), tak i sekretariát KVL a právní servis. Návrh má umožnit, aby bylo v takových nesporných případech o věci rozhodnuto rychle a bez zbytečných průtahů, což umožní výrazně snížit finanční náročnost řízení. Práva disciplinárně obviněných nejsou při využití zkráceného disciplinárního řízení nijak krácena. Návrh počítá s možností podání odporu disciplinárně odsouzeného, kterým je disciplinární příkaz vydaný ve zkráceném řízení automaticky zrušen a dále se postupuje podle standardního mechanismu řízení. Disciplinárním příkazem ve zkráceném řízení nebude možné udělit disciplinární opatření v podobě finanční pokuty nad 10.000,- Kč a vyškrtnutí z KVL, včetně podmíněného. Zkrácené řízení se v různých formách uplatňuje v právním řádu České republiky i jiných evropských zemí, včetně trestního práva procesního, a disciplinárních řízeních některých profesních komor, např. ČKA. 28. § 8 se doplňuje takto: O jednání se pořídí zápis, který formuluje předseda senátu. Ze zápisu musí být zejména patrno, kde a kdy bylo disciplinární řízení prováděno, jaký je předmět disciplinárního řízení, které osoby se ho zúčastnily, jak řízení probíhalo, jaké návrhy byly podány, jaké důkazy byly provedeny, jak se k návrhu vyjádřili účastníci disciplinárního řízení, jaká opatření byla přijata a jaké rozhodnutí bylo vyhlášeno. Zápis z jednání podepisují po přečtení všechny osoby, které se jednání zúčastnily, s výjimkou svědků. (návrh ČR) Dosud platné znění: O jednání se pořídí zápis, který formuluje předseda senátu. 29. § 9 odstavec 2 se doplňuje takto: Rozhodnutí musí být v souladu se zákony a ostatními právními předpisy, musí být vydáno orgánem k tomu příslušným a vycházet ze spolehlivě zjištěného stavu věci a obsahovat předepsané náležitosti. Právním hodnocením uvedeným v návrhu není senát čestné rady vázán. (návrh ČR) Dosud platné znění: Rozhodnutí musí být v souladu se zákony a ostatními právními předpisy, musí být vydáno orgánem k tomu příslušným a vycházet ze spolehlivě zjištěného stavu věci a obsahovat předepsané náležitosti. 30. § 9 odstavec 5 se doplňuje takto: Senát řízení zastaví:
(návrh ČR) Dosud platné znění: Senát řízení zastaví:
31. § 9 odstavec 10 se doplňuje takto: Rozhodnutí o uložení disciplinárního opatření nabývá právní moci:
(návrh ČR) Dosud platné znění: Rozhodnutí o uložení disciplinárního opatření nabývá právní moci:
32. § 10 odstavec 1 se mění takto: Proti rozhodnutí čestné rady Komory o uložení disciplinárního opatření podle ust. § 3 odst. 2 písm. b), c) a d) lze ve lhůtě 15 dnů od doručení rozhodnutí podat odvolání. (návrh ČR) Dosud platné znění: Proti rozhodnutí čestné rady Komory o uložení disciplinárního opatření podle ust. § 3 odst. 2 písm. b), c) a d) lze podat odvolání k odvolacímu senátu Komory. 33. § 12 se mění takto: Náklady řízení zálohuje Komora. Veterinární lékař, který byl uznán pravomocně vinným, je povinen zaplatit Komoře náklady řízení, dle rozhodnutí senátu Čestné rady do výše skutečně vynaložených nákladů. Disciplinárně obviněnému, který nebyl shledán rozhodnutím Čestné rady Komory vinným, bude na základě jeho písemné žádosti uhrazeno jízdné a náhrada nákladů za ztrátu času podle vnitřního předpisu o pravidlech pro vyplácení náhrad za ztrátu času Komory, v souvislosti s jeho účastí na jednání Čestné rady Komory. (návrh ČR) Dosud platné znění: Náklady řízení zálohuje Komora. Veterinární lékař, který byl uznán pravomocně vinným, je povinen zaplatit Komoře náklady řízení, dle rozhodnutí senátu Čestné rady až do výše 5 000,- Kč. Disciplinárně obviněnému, který nebyl shledán rozhodnutím Čestné rady Komory vinným, bude uhrazeno jízdné a náhrada nákladů za ztrátu času podle vnitřního předpisu o pravidlech pro vyplácení náhrad za ztrátu času Komory, v souvislosti s jeho účastí na jednání Čestné rady Komory. 34. § 13 se doplňuje takto: V případě, že člen, kterému bylo uloženo disciplinární opatření, neuhradí dobrovolně pokutu nebo uložené náklady disciplinárního řízení, je možné tyto vymáhat výkonem rozhodnutí u příslušného soudu. Prodlení této platby je důvodem k zahájení disciplinárního řízení o zrušení členství v KVL ČR. (návrh ČR) Dosud platné znění: V případě, že člen, kterému bylo uloženo disciplinární opatření, neuhradí dobrovolně pokutu nebo uložené náklady disciplinárního řízení, je možné tyto vymáhat výkonem rozhodnutí u příslušného soudu. Obecné zdůvodnění všech změn v disciplinárním řádu: Při návrhu novelizací vnitřních řádů Komory čestná rada jako navrhovatel (společně s advokátem Mgr. Jaškem) vycházela z obecně platných předpisů, analogicky používaných při řízení před okresními a obecnými soudy v ČR. Zvláště pak jde o upřesnění legislativně – technických procesů při jednáních senátů čestné rady, uvádí je přiměřeně do souladu s řízeními před soudy I. stupně, kdy řízení před senátem ČR Komory tyto soudy nahrazuje. Navrhovatel vycházel z těchto zdrojů:
NÁVRH ZMĚN PŘÍSPĚVKOVÉHO A POPLATKOVÉHO ŘÁDU (návrh Představenstva) 1. § 6 odstavec 3 se mění takto: Roční členský příspěvek pro držitele osvědčení k výkonu veterinární činnosti je 4450 Kč. Dosud platné znění: Roční členský příspěvek pro držitele osvědčení výkonu veterinární činnosti je 3850 Kč. Zdůvodnění:
NÁVRH ZMĚN A DOPLNĚNÍ VNITŘNÍHO PŘEDPISU O REGISTRACI PASU (návrh RK) 1. V odstavci 1 v písmenu b) se slovo “chovatel” nahrazuje slovem “majitel“ 2. V odstavci 1 v písmenu e) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 3. V odstavci 1 v písmenu f) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 4. V odstavci 1 v písmenu g) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 5. V odstavci 2 v písmenu b) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 6. V odstavci 2 v písmenu e) se slovo “chovatel” nahrazuje slovem “majitel“ 7. V odstavci 2 v písmenu b) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 8. odstavci 2 v písmenu e) se slovo “chovatel” nahrazuje slovem “majitel“ Odůvodnění: Jde o technickou úpravu, která sjednocuje terminologii vnitřního předpisu KVL s terminologií vyhlášky 610/2004 Sb. a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 998/2003. Vyhláška o označování a pasech psů, koček a fretek v zájmovém chovu 610/2004 a předpisy Evropské unie týkající se přesunů zvířat používají pojem “majitel” a nikoli “chovatel”. Pojem “majitel” se používá i ve vzoru tiskopisu pet pasu. 9. V odstavci 2 se znění písmena g) mění takto: Centrální registr nezaregistruje žádost, která neobsahuje formálně správně a úplně vyplněné povinné údaje, obsahuje duplicitní označení zvířete nebo číslo petpasu, je registrován nepověřeným veterinárním lékařem. O nepřijetí registrace zašle centrální registr chybové hlášení okamžitě po přijetí požadavku. Dosud platné znění: Centrální registr nezaregistruje žádost, která neobsahuje správně a úplně vyplněné povinné údaje, obsahuje duplicitní označení zvířete nebo číslo petpasu, je registrován nepověřeným veterinárním lékařem. O nepřijetí registrace zašle centrální registr chybové hlášení okamžitě po přijetí požadavku. Odůvodnění: Jde o technickou úpravu. Centrální registr není schopen ověřit a garantovat faktickou správnost zadávaných údajů. Uvedené ustanovení má za cíl znemožnit zápis zjevně chybných údajů, jako je např. záměna čísla pasu a čísla čipu, a upozornit registrujícího veterinárního lékaře na neúplnost zadávaných dat, např. chybění jména majitele nebo čísla čipu. 10. V odstavci 3 v písmenu a) se slovo “chovatele” nahrazuje slovem “majitele“ 11. V odstavci 3 v písmenu d) se slovo “chovateli” nahrazuje slovem “majiteli“ 12. V odstavci 3 se za písmeno g) doplňuje nové písmeno h): Veterinární lékař je povinen h) Zaregistrovat zrušení petpasu v centrálním registru v případě, že ještě před vydáním pet pasu došlo k jeho zničení nebo jinému znehodnocení, které znemožňuje jeho pozdější vydání. Odůvodnění: Pet pasy, které byly znehodnoceny ještě před vydáním chovateli, např. chybným vyplněním, náhodným mechanickým poničením, ztrátou nebo zcizením tak, že to znemožňuje jejich pozdější vydání majiteli, zůstávají v centrálním registru uvedené jako připravené k vydávání. V takovém případě obsahuje registr pasů nesprávné údaje a jeho kontrolní funkce je tak narušena. Formální zrušení pasu také znemožňuje jeho pozdější zneužití v případě, že by se nelegálním způsobem dostal do oběhu. Zkušenosti z terénu ukazují, že tento typ deliktu je poměrně častý. Tento úkon není pro veterinárního lékaře administrativně náročný a představuje pouze jednoduché online označení zadáním příslušné volby v seznamu přidělených pasů. NÁVRH NA ZŘÍZENÍ NOVÉHO VNITŘNÍHO PŘEDPISU (návrh MVDr. Milana Snášila, CSc.) Vnitřní předpis KVL ČR o postupu při posuzování osteochondritis dissecans (OCD) ramenních kloubů u psů I. Definice pojmů:
II. Náležitosti rtg snímku: Expozičně správným snímkem se rozumí, že struktury na snímku jsou zobrazeny dostatečně ostré a kontrastní. Při zhotovení snímku ramenních kloubů se zpravidla nepoužívá sekundární clona. Sekundární clona se může použít u obřích plemen psů, kde výška ramenního kloubu v místě centrovnání rtg svazku překračuje výšku 10-12 cm.
Projekčně správným snímkem se rozumí, že pes je snímkován v laterální poloze tak, aby nebyly ramenní klouby překryty jinými kostními strukturami, které by bránily v posouzení mediokaudální plochy hlavice kosti pažní na kazetu formátu nejméně 18 x 24 cm. Na snímku musí být zachycen celý ramenní kloub centrovaný do středu kazety včetně distální poloviny lopatky a proximální třetiny kosti pažní Obr. 1 Správným snímkem z hlediska identifikace se rozumí, že je na snímku u pravé končetiny psa z laterální strany naexponována pomocí olověných písmen a číslic zkratka pro plemeno psa, tetovací číslo (případně číslo mikročipu) a symboly pro označení pravé strany (Dx,P). V pravém horním rohu rtg snímku musí být popis, ve kterém je uvedeno jméno a adresa zhotovitele, datum zhotovení snímku, nacionále psa (plemeno, pohlaví, datum narození, jméno a chovná stanice) a jméno a adresa majitele psa. III. Zhotovitel rtg snímku je povinen:
IV. Posuzovatel je povinen:
V. Odvolání proti výsledku posouzení:
NÁVRH NA ZŘÍZENÍ NOVÉHO VNITŘNÍHO PŘEDPISU (návrh MVDr. Milana Snášila, CSc.) Vnitřní předpis KVL ČR o postupu při posuzování spondylózy u psů I. Definice pojmů:
II. Náležitosti rtg snímku: Expozičně správným snímkem se rozumí, že struktury páteře v rozsahu C5-C6 až L7-S1 na snímku jsou zobrazeny dostatečně ostré a kontrastní. Při zhotovení snímku páteře musí být použita sekundární clona. Pro zobrazení páteře v požadovaném rozsahu je nutno zhotovit nejméně dva LL snímky. Projekčně správným snímkem se rozumí, že pes je snímkován přísně laterolaterální projekci s podloženými hrudními i pánevními končetinami (rtg podložky, klíny apod.) na kazetu formátu nejméně 30 x 40 cm. Na snímcích musí být zachycená celá páteř v požadovaném rozsahu. Správným snímkem z hlediska identifikace se rozumí, že je na snímku naexponována pomocí olověných písmen a číslic zkratka pro plemeno psa, tetovací číslo (případně číslo mikročipu). V horním rohu snímku na pravé straně psa musí být popis, ve kterém je uvedeno jméno a adresa zhotovitele, datum zhotovení snímku, nacionále psa (plemeno, pohlaví, datum narození, jméno a chovná stanice) a jméno a adresa majitele psa. III. Zhotovitel rtg snímku je povinen:
IV. Posuzovatel je povinen:
V. Odvolání proti výsledku posouzení
|