Náhrada za ztrátu času je považována za funkční požitek ve smyslu § 6 odst. 10 písm. b) zákona č. 586/1992 o dani z příjmu v platném znění. Funkcionáři KVL ČR uplatňují nárok za ztrátu času na formuláři ” Výkaz náhrad za ztrátu času”, vyplněném v papírové nebo elektronické podobě ( příloha 1 ).
2. Ustanovení odstavce 1 se použije také pro tuzemské i zahraniční pracovní cesty s tím , že maximální denní limit pro tuzemské pracovní cesty je 12 hod /den , pro zahraniční pracovní cesty 12 hod/den.
3. Pracovní cesta člena orgánu komory musí být předem schválena. Předseda okresního sdružení schvaluje pracovní cestu členům okresního sdružení , předseda pracovní komise představenstva schvaluje pracovní cestu členům komise představenstva , prezident nebo viceprezident schvaluje pracovní cestu předsedům pracovních komisí představenstva a členům představenstva v případě jednání představenstva. Předseda revizní komise schvaluje pracovní cestu členům revizní komise a předseda čestné rady schvaluje cestu členům čestné rady. Prezident schvaluje cestu viceprezidentovi. Předsedovi OS, prezidentovi, předsedovi RK a předsedovi ČR nemusí být schváleny pracovní cesty předem, cesty schvaluje daný orgán dle svého jednacího pořádku.
II. Pravidla pro vyplácení náhrad za používání soukromých komunikačních prostředků.
Náhrady za používání IT se stanovují paušálně takto:
Prezident 4.500,-Kč/měs., viceprezident 3.000,-Kč/měs., předsedové komisí představenstva, předseda ČR, předseda RK 1.600,-Kč/ měs. Členové představenstva 1.100,-Kč/měs.
III. Dopravné
1. Tuzemské pracovní cesty
Předpisem pro poskytování cestovních náhrad je zákoník práce (č. 262/2006 Sb.), část 7. Při cestách spojených s výkonem funkce, pokud funkcionáři nezajistí Komora cestu sama, náleží funkcionáři náhrada nákladů za použití prostředků hromadné dopravy, případně za použití vlastního motorového vozidla (osobního automobilu), pokud je automobil řádně havarijně pojištěn a je odvedena silniční daň podle zvláštního předpisu. Použít k dopravě letadlo jsou funkcionáři oprávněni pouze v případě předchozího odsouhlasení představenstvem komory.
Pro zjištění vzdálenosti budou použity obecně dostupné údaje s GPS nebo mapových podkladů pro stanovení trasy strávené na cestě . V případě komplikovaných cest hodných zvláštního zřetele může být jako podklad pro výpočet bráno i prohlášení člena o skutečnosti samé , pokud bude toto deklarováno písemně a odsouhlaseno příslušnou osobou podle čl.I., odst. 3 .
2. Zahraniční pracovní cesty
Dopravné bude vyplaceno podle skutečně doložených a odsouhlasených nákladů na pracovní cestu.
IV. Stravné
1. Tuzemské pracovní cesty
Stravné se poskytne , pokud doba jednání na pracovní cestě přesáhne 6 hodin a nebude -li poskytnuta strava během jednání, takto:
6-12 hod |
150,-Kč |
12-18 hod |
250,-Kč |
Nad 18 hod |
400,-Kč |
2. Zahraniční pracovní cesty
Stravné při zahraničních pracovních cestách bude vyplaceno jako diety dle Zákona č. 119/1992 Sb.
V. Náhrada hotových výdajů
Náhrada hotových výdajů náleží funkcionářům KVL ČR ve výši, ve které vznikly. Ve všech případech, kdy funkcionář uplatňuje náhradu hotových výdajů, předkládá účetní KVL ČR originály dokladů prokazujících její výši a tvoří přílohu vyplněného Vyúčtování náhrad.
VI. Závěrečná ustanovení
1. Vyplacení náhrad, dopravného, stravného a hotových výdajů podle čl. I.- V. bude provedeno na základě vyplněného a odevzdaného Výkazu náhrad, předloženém účetní KVL ČR vždy do 5. následujícího měsíce.
2. Pro pracovní cesty zaměstnanců se použije příslušné ustanovení Zákoníku práce a Zákona č. 119/1992 Sb. v platném znění .
3. Účetní a daňové náležitosti vyúčtování náhrad upravuje METODICKÝ POKYN K VNITŘNÍMU PŘEDPISU O PRAVIDLECH PRO VYPLÁCENÍ NÁHRAD ZA ZTRÁTU ČASU, schvalovaný představenstvem dle aktuální legislativy.
4. Ruší se pravidla pro pracovní cesty a vyplácení cestovních náhrad a vnitřní předpis pro vyplácení náhrad za ztrátu času.
5. Předpis vstupuje v platnost 1. 1. 2014
MVDr. Lubomír Hošek
NÁVRHY ZMĚN A DOPLNĚNÍ ŘÁDŮ A VNITŘNÍCH PŘEDPISŮ KVL ČR PRO JEDNÁNÍ SNĚMU KONANÉHO 30.11. 2013 – protinávrh Hošek
4. ŘÁD PRO UDĚLOVÁNÍ OSVĚDČENÍ O SPLNĚNÍ PODMÍNEK PRO VÝKON LÉČEBNÉ A PREVENTIVNÍ ČINNOSTI
1. V odstavci 3 v písmenu d) nahradit textem
d) kteří byli podrobeni praktické výuce trvající minimálně 6 měsíců v pregraduálním období. KVL ČR doporučuje nepovinnou odbornou postgraduální praxi trvající minimálně 12 měsíců za podmínek, že žadatel o osvědčení absolvoval postgraduální odbornou praxi v průběhu posledních 5 let před podáním žádosti o osvědčení, praxe se uskutečnila v minimálním rozsahu 30 hodin týdně a tato praxe byla vykonána pouze u veterinárního lékaře, který je držitelem osvědčení pro výkon veterinární léčebné a preventivní činnosti po dobu nejméně pěti let, a po tuto dobu vykonával veterinární léčebnou a preventivní činnost v hlavním pracovním poměru jako osoba samostatně výdělečně činná nebo právnická osoba. Uchazeč o udělení osvědčení může za srovnatelným podmínek tuto praxi vykonat v zahraničí. Absolvování praxe bude vyznačeno v Osvědčení.
Dosud platné znění: d) kteří byli podrobeni praktické výuce trvající minimálně 6 měsíců v pregraduálním a 24 měsíců v postgraduálním období za podmínek, že žadatel o osvědčení absolvoval postgraduální praktickou výuku v průběhu posledních 5 let před podáním žádosti o osvědčení, výuka se uskutečnila v minimálním rozsahu 30 hodin týdně a tato praxe byla vykonána pouze u veterinárního lékaře, který je držitelem osvědčení pro výkon veterinární léčebné a preventivní činnosti po dobu nejméně pěti let, a po tuto dobu vykonával veterinární léčebnou a preventivní činnost v hlavním pracovním poměru jako osoba samostatně výdělečně činná nebo právnická osoba. Uchazeč o udělení osvědčení může za srovnatelným podmínek tuto praxi vykonat v zahraničí. Nabytí účinnosti tohoto ustanovení řádu se stanovuje na datum sněmu v roce 2013.
Odůvodnění:
Toto ustanovení umožňuje vydávat osvědčení ve stejném režimu jako dosud, ale nezakazuje představenstvu vydávat 2 typy osvědčení
Typ A – Osvědčení k výkonu … bez absolvování doporučené 12 měsíční odborné praxe
Typ B – Osvědčení k výkonu …
Takto odlišené osvědčení může být alespoň morálním apelem na absolvování praxe, do doby než bude zákonem či členy KVL rozhodnuto jinak.
MVDr. Lubomír Hošek
MVDr. HOŠEK PŘEDKLÁDÁ SNĚMU – NÁVRH ROZPOČTU – ROZPOČET POROVNÁNÍ ROKU 2013 + PLÁN 2014
|
|
|
|
2013 rozpočet v (tis.) |
plán 2014 v (tis.) |
% |
prezident a viceprezident 01 |
cestovné+NC+IT |
390
|
390
|
100
|
služby personální |
30
|
0
|
0
|
služby ostatní |
30
|
0
|
0
|
služby právní |
10
|
0
|
0
|
reprezentace |
40
|
50
|
125
|
celkem |
500
|
440
|
88
|
|
představenstvo 02 |
cestovné+NC+IT |
700
|
700
|
100
|
služby personální |
20
|
100
|
500
|
občerstvení |
40
|
40
|
100
|
služby právní |
40
|
20
|
50
|
komise mimořádné |
10
|
40
|
400
|
porada předsedů OS |
40
|
0
|
0
|
celkem |
850
|
900
|
106
|
Ostatní výnosy |
0
|
0
|
0
|
celkem |
850
|
900
|
106
|
|
Revizní komise 03 |
cestovné+NC+IT |
610
|
700
|
115
|
služby personální |
30
|
40
|
133
|
služby ostatní |
30
|
10
|
33
|
služby právní |
100
|
100
|
100
|
občerstvení |
10
|
15
|
150
|
expertízy |
20
|
25
|
125
|
celkem |
800
|
890
|
111
|
|
Čestná rada 04 |
cestovné+NC+IT |
560
|
700
|
125
|
služby personální |
30
|
30
|
100
|
služby ostatní |
30
|
30
|
100
|
služby právní |
70
|
100
|
143
|
občerstvení |
10
|
25
|
250
|
celkem |
700
|
885
|
126
|
Ostatní výnosy (pokuty) |
0
|
|
0
|
celkem |
700
|
885
|
126
|
|
Ekonom.komise 05 |
cestovné+NC+IT |
100
|
120
|
120
|
služby ostatní |
20
|
30
|
150
|
celkem |
120
|
150
|
125
|
|
Zahraniční komise 06 |
cestovné+NC+IT |
975
|
475
|
49
|
služby personální, pozvaní |
60
|
60
|
0
|
služby ostatní |
40
|
40
|
100
|
celkem |
1 075
|
575
|
53
|
Ostatní výnosy |
0
|
0
|
0
|
celkem |
1075
|
575
|
53
|
|
Legislat.komise 07 |
cestovné+NC+IT |
150
|
300
|
200
|
služby personální |
0
|
150
|
150
|
služby ostatní |
20
|
50
|
250
|
služby právní |
30
|
100
|
333
|
celkem |
200
|
600
|
300
|
|
Vzdělávací komise 08 |
cestovné+NC+IT |
160
|
400
|
250
|
služby personální |
20
|
100
|
500
|
služby ostatní |
80
|
1700
|
2125
|
celkem |
260
|
2200
|
846
|
Ostatní výnosy |
0
|
|
0
|
celkem |
260
|
2200
|
846
|
|
Mediální komise 09 |
cestovné+NC+IT |
200
|
300
|
150
|
služby personální,grafik |
100
|
100
|
100
|
služby ostatní |
100
|
20
|
20
|
honoráře |
90
|
100
|
111
|
výdaje na PR |
500
|
600
|
120
|
stránky WWW |
160
|
240
|
150
|
drobné výdaje |
50
|
10
|
20
|
celkem |
1 200
|
1 370
|
114
|
Ostatní výnosy |
0
|
0
|
0
|
celkem |
1200
|
1370
|
114
|
|
Péče o členskou základnu |
péče o členy |
300
|
300
|
100
|
zájmové aktivity členů |
200
|
200
|
100
|
soc.výpomoc |
100
|
200
|
200
|
sponz.+reklama a propag. |
500
|
100
|
20
|
celkem |
1100
|
800
|
73
|
|
Okresy |
|
1000
|
1000
|
100
|
|
Přímé daně (zálohy) |
|
600
|
100
|
17
|
|
|
|
|
|
Přísp. Mez. Org. |
|
300
|
500
|
167
|
|
sekretariát 10 |
spotřeba – režie |
120
|
120
|
100
|
opravy údržba |
40
|
40
|
100
|
poštovné |
70
|
120
|
171
|
servis softwaru |
30
|
80
|
267
|
cestovné |
30
|
15
|
50
|
Telefonica 02+int UPC |
50
|
180
|
360
|
ostatní |
100
|
80
|
80
|
mzdy hrubé |
1 200
|
1 300
|
108
|
zákonné soc.nákl. |
510
|
455
|
89
|
invest a neinvest.náklady |
30
|
25
|
83
|
nájemné, energie |
120
|
190
|
158
|
ekonom |
300
|
300
|
100
|
celkem |
2 600
|
2 905
|
112
|
Ostatní výnosy |
0
|
0
|
0
|
celkem |
2600
|
2905
|
112
|
sněm |
500
|
650
|
130
|
audit |
25
|
25
|
100
|
volby + stránky + el. brána |
0
|
100
|
100
|
bankovní poplatky a soudní popl. |
55
|
55
|
100
|
ostatní výdaje ( nezařazené na střediska ) |
0
|
100
|
100
|
mim.výdaje. ( ostatní nezařazené náklady) |
100
|
100
|
100
|
|
|
0
|
|
CELKEM |
11 985
|
14 345
|
120
|
|
Příjmy |
příspěvky |
11 500
|
12 000
|
104
|
reklama |
0
|
100
|
100
|
úroky + Fin.úřad |
500
|
250
|
50
|
databáze (poj.) |
0
|
0
|
0
|
pokuty+DKK |
0
|
200
|
200
|
ostatní CD+SEMIN. |
0
|
2 200
|
2200
|
ev. Petpasů – zisk |
100
|
100
|
100
|
Prodej pasů – zisk |
100
|
100
|
100
|
CELKEM |
12 200
|
14 950
|
123
|
|
příspěvky |
s Osvědčením |
3 850
|
bez Osvědčení |
1 250
|
bez Osvědč.,nad 65 |
100
|
|
Bilance |
výdaje |
11 985
|
14 345
|
120
|
příjmy |
12 200
|
14 950
|
123
|
rozdíl |
215
|
605
|
281
|
|
WVC 2013 |
Ostatní náklady |
19725
|
0
|
0
|
Ostatní výnosy |
22196
|
0
|
0
|
celkem |
2 471
|
0
|
0
|
|